WT

Hej hej! Har varken blivit mycket skrivande eller tränande. I helgen är det dags för temadag WT och ska bli skoj att se hur det går det då jag satsar på att kunna starta WT på tollarspecielen i sommar på Öland :) Tycker Atlas blir mer och mer harmonisk och lugn. Han är sansad och stabil när vi tränar och det är så kul att se. :) Ska träna mycket framöver på stabiliteten. Utsätta honom för störning och frestelser och se hur han hanterar det :) Lydnaden går framåt :) Ska verkligen satsa på att skilja all träning ifrån varandra. När jag kör lydnad ska jag ha väst på mig, Atlas ska få ett speciellt halsband som han kopplar ihop med lydnad och lydnadsplan och han ska bara få boll som belöning. Han har börjat funka sjukt bra på boll. Riktigt het blir han :D Så när jakt och apportering tränas så är det lugnt, jaktkoppel och med godis :) Ska även försöka komma igång med viltspåret nu när snön försvunnit. Får vi se om han fattar när det inte är människospår han känner. Ska leta runt lite på internet efter lite tips för nybörjare. :) Basco hänger med som vanligt. Pigg som en femåring vissa dagar :) Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0