Träning!



Hej hopp!

Träningen inför lagkampen har varit i full gång.
Jag och Anna-Karin har varvat med att vara i Uppsala och här i Kallhäll.

Tre gånger har vi varit i Kungsängen och träffat Marina och Monica och tränat ihop oss lite..
Anna-Karin har även lurat på mig att starta ett WT i Limmerhult på torsdag.. Haha! Vi får se hur det går!

Så vi åker redan på onsdag. Först till Finspång och hälsar på Weronica som är Bellas (Anna-Karins hund) uppfödare. Vilket då är Atlas pappas uppfödare. Ska bli superkul för hon har tre tollarvalpar som ska till sina hem under helgen.. Så åtta veckor gamla små tikar.. Kommer man bli sugen? Svar JA!

Sen åker vi därifrån hem till Johan och Hannah och sover där över natten.
På torsdagmorgon åker vi till Limmerhult och startar vårt absolut första WT! Ska bli spännande.. :)
Sen är det direkt till Öland för Lagkamp! :)

Vilken roadtrip!!


Atlas har varit jätteduktig på träningarna.. Jag har väl varit lite beskviken vissa gånger men jag måste verkligen påminna mig om att vi är nybörjare!

Det jag är mest chockad över är hans stadga när andra hundar jobbar! Han sitter där lös och tittar!
Dubbelmarkeringar tycker jag att han klarar riktigt bra och söket börjar ta sig man han vill inte gå ut så långt... :/
Suck!

men men.. vad ska vi göra? Hålla alla tummar och tassar på att det finns några dummisar nära också ;)

Dirigeringen kommer gå åt helvete så det är nåt att träna på när vi kommer hem!

Men det ska bli så sjukt spännade att starta WT och kolla hur han löser vissa situationer.. Det blir ju ganska mycket man inte tränat på.. T ex skott , skytt m.m.


Det blir en stoooor uppdatering efter helgen :P


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0