Valpar, hyppingstorp, WT och lagkamp! Vilken helg! :)

Hej hej!

Herregud vilken helg!! :D

Anna-Karin kom hit till 10 på onsdag och vi började får färd mot Finspång! :)

Där väntade tre små söta valpar, lite grill, bebis och veterinärbesiktning!
Hur mysigt som helst. Jag kan ju säga med en gång att valp blir det.. Frågan är bara när? ;) hihi!

Vi följde med och hjälpte Weronica med veterinärbesiktningen, inte lätt att hålla koll på tre vildingar samtidigt! :)

Sen forstatte vår färd mot Hyppingstorp och midddag med Johan! Sen blir det ganska tidigt i säng för vi skulle upp tidigt och starta WT!
Jag hade inga direkt förväntningar utan sa att det vore skoj om vi tog nåt poäng då det är så himla vanligt att folk nollar på WT...

Vi alla blev uppdelade och jag och Atlas fick starta på ruta nr 3 :)

Det var skott och kast. Han skulle sitta kvar en liten stund så domarn fick se att han hade stadga och sen iväg, hämta och lämna i min hand.
Atlas strulade lite i början och hade problem att sätta sig rakt. Men sen stack han iväg på mitt kommando och struntade i alla grenar och kvistar och hämtade dummyn till nöjda matte :D

Vi fick 14 poäng av 20 på den rutan så är jag nöjd? Om jag är!! :)
Resten nollade vi men det gör ingenting!

Trötta efter WT fortsatte vi mot Öland!
Kom fram ungefär vid halv fem och fick nyckeln till vår villavagn! Superfin!! :D
Där bodde vi riktigt bra hela helgen!

På fredagen var den samling kl 10 med macka och kaffe.. Snabb genomgång och lottning för startordning!
Vi fick nr 7 vilket vi anser vara typ perfekt! Lag nr 1-5 skulle börja med markering uppe i skogen och 6-9 skulle börja med dirigering nere vid vattnet. Det innebar att vi han tjuvkika lite på laget innan på de olika nivårena.

Snabbt beslutades det att lätt skulle jag och Anna-Karin ta och medel skulle Marina och Monica ta.. Usch nu började man bli riktigt nervös!

Tillslut blev det våran tur.. Anna-Karin och Bella började så Atlas skulle få en dragning ut eftersom allt är nytt för honom.

Det blev inga problem för Bella. Hon sprang ut, hämtade och lämnade i hand så 10 poäng + 5 bonuspoäng! Man fick 5 bonuspoäng om dom lämnade i handen!
Dags för Atlas och han fattade ingenting! Suck tänkte jag. Tog in honom igen.. Riktade in honom men nää.. Han ville kolla på två småhundar som lekte i rasthagen.. Tillslut fick jag ut honom på ett ungefär så jag kunde blåsa närsök signal.. Vilket han inte riktigt har lärt sig än.. Men han hittar den och kommer in och lämnar i handen! 10 poäng + 5 bonuspoäng!

Dags för Marina och Ozzy! Linjetagen var ungefär 40 meter ut mot en stubbe längs med vattnet.. Skitsvårt tänkte vi då många hundar vill till vattnet.. Dessutom låg den en båt där med två stora vita bojar..

Ozzy ville bara till vattnet så vi fick ta beslutet att avbryta honom då Poker och Monica skulle få en chans.. Vi hade bara 10 minuter på oss.

Monica för ut Poker efter några vändor och får in 15 poäng och 5 bonuspoäng!

50 poäng totalt på dirigering! Inte fy skam!


Vi går och lämnar hundarna för att gå upp och kolla markeringsrutan som vi skulle göra på eftermiddagen.. Den är svår tycker vi alla.. Det beslutas att Poker ska börja att testa den svåra och den får vi se efter det vad Ozzy ska ta.. Bella och Atlas får lätt!
Lunchpaus och nervositeten blir ännu värre..

Upp till skogen och dags för markering!

Monica börjar och Poker får in en markering och får 10 poäng.. Missar den andra och låter Marina fortsätta och hon väljer då medel och Ozzy hämtar in den första och får 5 poäng! Är sjukt nära på den andra men hittar den inte.. Pga tiden igen så får hon avbryta och det är dags för Bellas tur.. Hon hämta båda sina enkelmarkeringar och tar 10 poäng och 5 bonuspoäng!
Atlas tur!!

Första kastet kommer och han är superfokuserad! Ut i full fart! Han hittar den inte först och springer runt rishögen som dummyn har hamnat framför.. Då händer det igen.. Jag blåser närsökssignal när han är i närheten och han fattar direkt! Han hittar den och vi alla fyra skriker! Han verkar bli så supertaggad när alla skriker att nästa kast har jag aldrig sett honom springa in så fort!
Så kul!!

Marinas dotter Ellinor som har varit med är fotograf så bilder på det ska finnas :D

Vi är nöjda och går hem och duschar och gör oss iordning för kvällens middag och reslutat tavlan sitter uppe! 99 poäng och på plats nr 5! Inte illa!

Men på söket kan allt hända!  :)

Söket är den delen där flest poäng kan tas in! En stor sökruta med 40 dummies utlagda och 15 minuter på dig att hämta in så mycket som möjligt!
Ozzy är vårt starkaste kort! Man får skicka så många hundar man vill i laget samtidigt men vi vet inte om Ozzy och Poker går ihop med Atlas och om Ozzy påverkas av Bellas tiklukt!

Vi är sjukt nervösa när det blir våran tur! Bestämmer oss innan för att Ozzy börjar, sen Poker, sen Bella och sist Atlas.. Alla hundar måste ta in en innan man kan skicka alla!

Ozzy hittar en fort!
Poker med!
Bella jobbar fin och hittar en riktigt fort också! Dags för Atlas.. Ut och vänder.. Jahopp! FAN!
Pushar på honom igen.. Han verkar inte fatta som vanligt då tänkte jag.. skickar igen och han får upp lukt och hittar en.. PUH!!

Nå får alla hundar skickas! Jag hade redan sagt innan att fattar in Atlas så tar jag in honom så får de andra hundarna söka..

Ozzy och Poker ut igen.. När dom inte syns så skickar jag Atlas.. Han fattar inte.. men va fan!
Jaja.. Hetsar honom lite medans Bella skickas..

Sen verkar poletten trilla ner.. Jag lyckas få ut Atlas och han hämtar en till! Får ut honom igen och han springer en bra bit bort och försvinner.. Och kommer in igen!!! Vad händer?!? Jag bara skricker och han får massa godis och folk applåderar! Och ut igen! Försvinner.. jahopp! Är min hund alltså ute en bit och söker?! JA för han kommer in igen!!! :D :D
Jag kopplar honom och han får gå och dricka lite.. Ozzy och Poker jobbar hela tiden och leverar! Bella tappar suget lite och då händer något riktigt skoj! Atlas har under träningen hela tiden kolla lite på Bella när hon söker och följt med henne.. Nu skickar jag Atlas utmed en stig som han sprungit förut och Anna-Karin skicka Bella rakt fram.. Då springer Bella efter Atlas och båda försvinnner.. Jahopp.. Då lär Bella hitta och Atlas komma ut och tro att han är lika duktig för det har hänt på träning nämligen! :)

Jag och Anna-Karin står där helt tysta och väntar.. Ser ingenting.. Så ser vi nån komma.. vem är det?!
Jo Atlas!! Båda bara skriker och Atlas är sjukt taggad!! Två som skriker och massa godis! MEN vem kommer bakom honom? Jo Bella!! Med en dummy också!! :D
hon blir lika glad när alla skriker :D

En minut kvar skriker domaren och då var det slut.. Ingen hittade nåt mer! Hur många fick vi? Hur många fick vi?!

27 jävla dummies!!!!! Hallå!!

Vad hände?! Söket som vi trodde var våran svagaste del så tar vi 27 stycken!! Tredje bästa laget på att ta in dummies! OCH alla hundar jobbade ute samtidigt! Vilken känsla! :D



Vi klättrade en placering och kom  på fjärde plats utav nio lag och vi är så nöjda! Detta trodde vi aldrig!

Blev god grillning på kvällen med laget och sen åkte vi hem igår!

Vilken helg säger jag bara!! :D :D


KRAM

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Jag ryser fortf när jag läser om Lagkampen...iiihhh :)

2012-09-21 @ 10:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0