:)

Hej hej! :)

Atlas har blivit mycket bättre!
Igår var vi hos veterinären.. Jag måste säga att min hund har fått knäck i öronen och ganska mycket olydnad!!! ;)
Han ville fram till allt och alla kändes det som och att få pussa veterinären var ju himlans mysigt! :)

Igår åkte plåstret av.. Det höll i tre dagar så det ska inte ha gett så mycket smärtlindring men kanske lite.. Han har ju fått en halv tablett med morfin och nu fick vi order om att ta bort allt..
Vi gav Atlas en previcox igår allafall.. Kändes lite taskigt att ta bort allt pang boom.. Men det är typ som Ipren..
Så igår letade man ju tecken på smärta men kvällen och natten har gått super, även för mig!! :D
Han bajsade även igår efter mycket omochmen! Skönt!
Han är sjukt pigg ute, fattar verkligen inte varför han går i koppel..
Han vill rulla, skaka på sig, sträcka på sig, letar kottar, hoppar till, ta en mun med snö och mycket mer och jag bara ler! :D hihi
Även fast han inte får göra dessa saker så är det kul att se att han VILL göra det! :P
Hoppas allt håller i sig! :)

Vad sa veterinären då?
Jo, nu ska vi fortsätta så här i fem veckor.. Burvila, kissa och bajsa.. Thats it!
Sen blir vi kallade på återbesök tillsammans med en hundfysioterapeut och sen börjar rehaben..
Jag känner mig verkligen positiv nu!
Det här kommer nog bli bra!

Sen sa ju veterinären att han kan få tillbaka det och det är det som avgör också lite.. Blir det om en vecka? En månad? Ett år? Aldrig?

Jag är bara glad att smärtan verkar borta nu när all smärtlindring är borta.. Även om bakslag kan komma..

Hihi!
Det var kul att få skriva ett positivt inlägg för en gång skull! :)

I eftermiddag ska jag in till jobbet en snabbis och hämta och lämna lite jobb..
Sen om Atlas sköter sig och fortsätter att bara bli bättre så kommer vi fortfarande inte våga lämna honom men då kommer jag åka in till jobbet på eftermiddagarna när mamma kommit hem och så kommer vi få pussla lite..
Tisdagar kommer jag kunna åka in då mamma är hemma..
Men det är tur att man har ett grymt jobb och att jag har möjlighet att jobba hemifrån!

Sen är det väl tur att man har en toppenfamilj!!!

Vad hade jag gjort utan min mamma?
Mamma som har varit sällskap och följt med ut varje gång för att jag varit rädd att vara själv..
Och Joel som kommit och skottat och gjort gångar åt mig och Atlas.. Och som följt med på veterinärbesök!
Och Maria som åker och köper sele och kommer upp så jag kan gå och duscha!
Fin fina!! ❤❤



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0