SE VCH Arbetsviljans Tigerkaka

Heeeej Hallå!

Ullared var helt fantastiskt!
det var så kul och massa shopping blev det. :)
Det blev bara till att packa om och åka till förrådet med det jag köpte ;)

hundarna och jag har även varit i Värmland på jaktträningshelg. Det var helt galet kul!! skrattade så mycket att man åkte därifrån med både ont i kinder och mage pga allt skratt :D
Hoppas detta blir en tradition ;)

Min bästa Lovalus har tagit sin första titel!!!
vi bokade in ett öppenklassprov i början av september ute i Norrtälje för att kolla hur hon låg till. Hon spårade klockrent och belönades med en 1:a och HP!! bokade in en till veckan där på för samma domare och en för en annan domare ute på gålö. Lova klarade båda två och blev då viltspårschampion :D min duktiga Lus!!! ❤

Vi har haft söta Lykka på besök en vecka och varit hundvakt :) så mysig hund. Lova gjorde tyvärr illa sig när dom lekte så vi åkte in och röntgade för säkerhets skull. Så nojig som jag är efter Atlas historia!
Pratade med veterinären och undrade om dom hade tid för skks röntgen samtidigt om dom ändå ska söva.
det hade som och en vecka med jobbig väntan väntade.. sen kom resultatet!

Hd A!!!!! så jäkla skönt!!! :)

men i och med skadan så strök vi oss från tollingjaktprovet vi hade tänkt att starta på. trist men helt klart rätt val.
Lova har nu gått på laser tre ggr i veckan och nu får vi börja köra igång lite försiktigt. Lova är överlycklig ;)

19 oktober ska vi debutera i lydnaden :)
ska bli riktigt skoj faktiskt även om det är nervöst såklart :)

ikväll blir det styrselsemöte och imorgon är det träning igen med träningsgruppen!

på fredag bär det av till Finspång för kennelträff!! :D


nu är det bara två månader kvar tills jag får tillgång till lägenheten!
jag har beslutat att renovera innan jag flyttar in så nästa vecka så ska jag dit och mäta lite och så :D
längtar galet mycket nu!!!


bildbomb!!! (blandat)
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0