Fullt upp!

Hej hopp! Fullt upp hela tiden känns det som.. Hundträning, jobb och sjukdom... Temadagen - vilt var så rolig! Ammie och Louise hade med sig sex olika vilt som skulle få prövas. And, kråka, duva, trut, mås och kanin. Atlas var superduktig! Han hade ett jättefint gripande och grepp. Det här med extern belöning är Atlas klockren på. Jag stod med en skål som innehöll köttbullar. Louise kom fram och presenterade fågeln. Visade att den här fågeln är mycket fin och den vill du hämta. Samtidigt stod jag och visade köttbullarna och talade om att dom här kommer du att få om du kommer in med fågeln. Louise gick iväg och placerade ut fågeln och jag kommenderade. Atlas problem är att han inte fattar att direkt han har gripit så ska han in till mig. Så då fick vi hjälpa honom med visselpipan och då kom han med fågeln i fullfart och när jag såg honom komma så skrek jag Braaaaaa Vareeegoooood! och satte ner skålen. :) Verkligen en superdag! :D Det har även blivit lite hundträning på Väsby bk, både med jaktgruppen och teamgruppen. Lydnaden känner jag mig helt lost i just nu. :/ Vet inte hur jag ska motivera honom, jag ser inte om han går rätt.. får väl nöta och nöta. Ska ner till hyppingstorp på tisdag så då ska jag och Hannah försöka träna lite! På fredagkväll börjar en kurs på Väsby bk som jag anmält mig till. Trixkurs med klicker. Jag har valt att gå den bara för att känna att jag får lite mer kontroll över mitt klickerarbete och inte för att Atlas ska kunna lära sig hundratals trix. Även fast det är kul om han gör det ;) På lördag blire partaj och på söndag semelfika hos Malin. Då ska Atlas få följa med och träffa alla barn och katter. Åh så sköldpaddan Henry såklart! :) Bra träning för honom att få följa med lite överallt utan Basco. :) Jag ska även börja rida för en tjej som heter Lea.. Hittade en annons på blocket där det stod att hon behövde hjälp med motionsridning. Med min rygg så är ju det det ända jag kan gör så det känns suveränt! :) Ska ringa när jag är tillbaka från Hyppingstorp så sa vi rida ut tillsammans så hon kan lära mig allt runt omkring. Nä nu är det dags för jobb snart! Tjeniixen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0