Välkommen till min nya blogg!

Hej hej!

Nu tänkte jag att jag ska testa det här med att ha en blogg.
Bloggen kommer till mesta dels handla om Atlas och hans träning :)
Atlas är min tollarhane som är 3 år gammal.
Atlas och jag har precis börjat med jaktträning så det kommer nog att skrivas mycket om det :)

Vi har gått en apporteringskurs nu under hösten och jag har verkligen fastnat för det här med jakten. Så nu har vi anmält oss till 3 temadagar. I morgon börjar den första med tema - jaktfot och tolling

Det ska bli superkul! Vi har inte kunnat träna så mycket de senaste veckorna då Atlas blev dålig i prostatan och var tvungen att ta bort sina testiklar. Nu är han nästan helt återställd. Måste hålla koll på snitten bara då det har varat lite från dom.

Han ha blivit sjukt matglad så det känns som att träningen kommer att gå ännu bättre nu :)

Våran tävlingslydnadsträning har blivit helt osidosatt under den senaste tiden men den ska vi också ta tag i. En kompis har startat en träningsgrupp och jag längtar tills den kommer igång ordentligt.

Jag ska även börjar träna viltspår med Atlas hade jag tänkt. Har fått rådjursklövar av en vän och ska köpa blod snart tänkte jag. Kan vara kul att testa lite olika saker. Gäller bara att vara konsekvent med alla olika kommandon så jag inte förvirrar honom :P

Jag har även en schäferhane på 11 år. Basco :)

Han får inte göra så mycket... Njuta av livet genom att rulla på rygg på mamma och pappas gräsmatta, äta grisöron och tugga ben. Mysobert!

 

Idag ska jag träna lite dirigering med Atlas. Det gick super sist, inomhus. ;)

Idag blir det ute... Höger och vänster! Och så måste vi jobba på stopsignal. Atlas har inte riktigt fattat att han ska stanna utan tror att när han hör pipan så ska jag komma. :) Nöta nöta nöta :P

 

Hej svejs!

 

 


Kommentarer
Postat av: Syrran

Rooooligt :)

2012-01-10 @ 14:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0