Lagkampen och första pris!!

 



Hej hej!!

Jag ska åka på Lagkampen 2012!!! :) Det ska bli så kul!



Vi blev bara två tjejer från Upplandstollarna så vi ska slås ihop med Stockholms Södra vilket är tur märkte vi för alla stugor och vagnar är bokade och Södra hade bokat två så vi tar den ena!

Anna-Karin träffade jag för första gången i helgen!
Supertrevlig tjej som har Atlas kusin visade det sig! (lustigt!?) :)
Så nu ska vi försöka träffas alla fyra några gånger och träna innan den 17 maj!
Vi måste lära varandras nivåer, svagheter och styrkor :) Det här ska bli riktigt kul och spännande!!


Och som sagt tidigare i ett annat inlägg så anmälde jag oss till Lydnadsklass 1 prov på JBK igår!

Och vad hände?

Jo, vi tog ett första pris på 162,5 poäng! Supernöjd? Jajamen!!! :D
Jag var sjukt nervös hela dagen. Vi samlades kl 18,00 och jag kände på mig att vi skulle få ett sent nr.
Vi fick nr 19 av 21 startande.
Men det som hände sen var så kul!
Maria som tävlade med Baileys som jag tränar med drar nr 18!
Så vi får ligga brevid på platsen som vi alltid gör på träning, vi värmer upp tillsammans så det hela blev lite roligare. :)
När klockan blivit halv nio så var det våran tur! Då hade det blivit mörkt, riktigt kletigt på plan och regnade.. Precis innan jag skulle gå in och jag har precis taggad upp honom på bollen så känner jag bara.. Äh skit samma!

Han är tokfokuserad när vi går in..
Jag är glad och allert, vilket brukar försvinna när jag blir nervös.
Linförigheten går bra - kors i taktet. Han lägger sig på läggandet, han kommer när jag kallar in, han stannar på ställandet, han tar apporten med dk och lite tvång, han hoppar över hindret!
Vad hände?! hihihi!!! :D

Här är våra poäng :

Platsliggning - 10p
Tandvisning - 8p (han ville inte sitta kvar när stora domaren kom fram snett från sidan lite halv bakifrån, måste tränas)
Linförighet - 7,5p (sneda sättanden)
Läggande - 8p (dk, antagligen med kroppen, måste kollas)
Inkallande - 7,5p (slarvigt avslut)
Ställande - 7,5p (steg, sitter tidigt)
Inkallande - 7,5p Apportering - 7p (bjuder kraftigt)
Hopp - 8,5p (slarvigt avslut)
Helhet - 7p

162,5 poäng och 7 placering!

Maria och Baileys gick det också bra för! Även fast hon nollade på läggandet pga leran (han brukar vara klockren på läggandet) så fick dom ett första pris dom med och LP1!!!! Grattis!!

Jag är superstolt över Atlas men också över mig själv :) Man lär sig alltid något nytt! :P

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0