Jaktfot



I lördags var det dags för temadag - jaktfot.

Det var verkligen lärorikt och kul. Körde mycket med extern belöning.  Atlas fatta direkt när belöningsordet kom att han skulle springa till skålen med de goda köttbullarna.
Efter ett tag så fattade inte han att belöningen kunde komma från mig också så då fick jag tips om att ha ytterligare ett belöningsord till honom.

Så nu har vi två belöningsord.

Har anmält mig till att vara med på ett apporteringstest som eventuellt kommer att ske i helgen. Det beror lite på om det är isfritt eller inte. Fast jag blir lite osäker på om jag vill att han ska bada när det är så här kallt. :/

Har köpt lite fågel så idag ska han få testa and och mås. :) Ska köra några markeringar och några sök :)

Nu så har jag även fått mejl av en från aktiveringsgruppen i Uppsala. Hon kanske kunde fixa ännu mera vilt. :)
*hoppas*

Jag får hyra frysutrymme hos Maria och Joel så länge. Mycket tacksam för det. :)

Ikväll är det presentation för lydnadsteamet på Väsby. Jag är sjukt taggad. Ska bli så roligt att börja träna lydnad igen.
Vi blir en grupp på tio som kommer hjälpas åt. Ge lite tips och trix till varandra. Jag hoppas och tror att det kommer blir toppen. :)

Hoppas på att jag kan ta lite bilder på Atlas med viltet men vi får se :P

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0