Teamträning och dirigering!

Hej igen!

I onsdags var det som sagt dags för första träningen i TEAM-gruppen på Väsby bk.
Vi körde 2&2 och i onsdags så blev det jag och Maria. Jag bestämde mig för att börja helt från början eftersom vi bara stressat fram lydnaden förut. Så Maria fick klicka in oss. Kändes jättebra men det fick bli ett kort pass. Syrrans schäfertik Bita fick följa med hon med och hon fick massor utav bra passivitetsträning. Klockrent!

Imorgon får vi nog fortsätta från där vi slutade. Klick klick klick! :)


I söndags var det dags för temadag dirigering med Ammie och Louise.
Vädret var mycket varierande :)

När vi kom till träningsstället så snöade det som tusan. Sen kom solen fram och ville vara med när vi tränade.
Mitt i lunchen började det toksnö/hagla så allt blev vitt. Har en super söt bild på Atlas från det :P (ska lägga upp senare när tiden finns. :))
Sen blev det sol igen :)

Hela dagen var jätterolig och lärorik.
Vi måste börja träna på långa linjetag och sen även utan doftspår. "E4" som det så fint kallades. ;) Höger och vänster kändes också jättebra men framför allt, han satte stoppsignalen ganska bra :) träna träna träna!
Alla dom här temadagarna har varit jätte lärorika! Man får små tips och trix och en helthet på det mesta så kan man gå hem och träna sen. 

Så jag har nu anmält mig till temadag - workingtest också :D

Men på söndag (förhoppningsvis, beror på vädret) så är temadag - vilt. Den temadag som jag sett mest framemot!
Jag har ju presenterat lite vilt för honom nu så det ska bli riktigt skoj att se honom på söndag nu när han känner till lukterna och så. :)
Men man vill ju ha det där gripandet utan tvekan. Fast jag vet ju inte om tollare brukar ha det direkt eller om det är en inlärningssak. Det är ju första fågelhunden för mig så...




Hej svejs! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0