Fullt upp!

Hej hopp!

Allt rullar på i full fart!

Träningen med Atlas går ganska bra!
Tollingen har ju inte gått så bra, men det kanske inte är så konstigt när matte går för fort fram!
Atlas har nämligen låst sig helt på den goda viltlukten!
Han börjar faktiskt bli mer och mer lik en tollare har jag fått höra! ;)

Men iallafall så har vi tollat massor och med vilt överallt så har det inte gått så bra så vi backade!
Körde en gång utan viltdoft överhuvudtaget och gången därpå så fick ett par hundar köra innan och sen så tog vi ut Atlas men vi tog bort fåglarna!
Det gick super båda ggr :) wooop!
Jag har börjat drömma om jaktprovet och att Atlas inte lyssnar och så... Börjar bli ganska nervös!!
Men jag har ju inga krav på min lilla kille utan vi ska bara ha kul :)
Trodde ju för ett år sen att jag inte ens skulle starta ett wt för jag visste inte var det var ;)
Och att vi står här nu och ska starta jaktprov känns lite magiskt!

Imorgon är det sista träningstillfället inför provet... Då blir det skott och hela skiten!
En trut ligger och tinar upp så vi kan köra lite avlämningar ikväll!

Jag tycker att allt är så kul med jakten och Atlas är ju min första och vi är helt nya och hittills har jag peppat honom sjukt mycket men vi senaste tillfället så märkte vi att han har blivit ganska het (tro det eller ej ;)) och nu måste jag se till att han inte blir hård i mun för han har verkligen tendenserna! Ojoj!
Man får hela tiden passa sig och man lär sig hela tiden nått nytt!

Men vi ska nog kunna lösa detta och han och jag är ju under utveckling hela tiden!


Jag älskar den lilla killen mer och mer för varje dag som går!
Finns det nåt bättre än att jobba och bli tajtare med sin hund?

Vi har gjort himla mycket på sista tiden allt med rally, lydnad, jakt och viltspår så efter jaktprovet ska vi nog ta en liten paus med bara mys och lek och springa i skogen och jaga pinnar :) nån vecka eller två! Ibland märker jag att Atlas kan vila sig i form och efter en liten paus så kan ett moment sitta klockrent!

Vi är ju även klara med rally nybörjare! Vi tävlade förra helgen och avslutade med personligt rekord på 95 poäng!!
Titel nr två! :D


Igår var det möhippa för min syster och vi hade superkul!
Jag tog det ganska lugnt och idag blir set bro-Håbo för stötting av Helene och Jessica! Hihi!!


Kraaaaaam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0