Rally och anlagsprov!

Hej hej!

I lördags så var våran lilla tävlingsgrupp på rallytävling! Blev en helmysig dag och alla fick godkänt!
Atlas och jag fick 77 poäng varav jag gjorde så vi fick sex minus för jag kan inte hålla mina fötter stilla och så fick vi tio minus för jag blev tokförvirrad!! Attans!
Men men! Nu är det förhoppningsvis bara en tävling kvar och den kommer att ske i Vallentuna den 20 oktober!
Verkligen tur att jag kom med för 98 hade anmält sig och 45 får starta...
Tyvärr så kom inte Maria och Baileys med :(

Söndagen blev en lugn dag då jag kände mig krasslig :/
Måndagen blev bättre och Janne, Monica och jag åkte till Frölunda i Kungsängen och la spår! Atlas gick klockrent!! Janne la till och med in en återgång i vårat spår som Atlas löste!

Charley fick gå sitt spår på tisdagen vilket inte blev det lättaste då det hade regnat hur mycket som helst och mycket av spåret gick på berg.. Men charley jobbade på bra hela tiden! Pluttis!!
Efter tog Janne ut Izor som fick gå samma spår och han klarade det galant! Viltspårschampion som han är!

Igår var det då dags för anlagsprov!
Atlas och jag först ut! Och jag vet inte vad som händer men Atlas går på fint i början och tappar sen direkt! Går och luktar, pissar m.m
Jag vill bryta ganska fort men Monica peppar på mig!! Han pissar mera och jag vill bryta igen men Monica är envis!! ;) hihi
Sen kommer vi alldeles för långt bort och då bryter vi!
Jag var sjukt besviken!! Faaaan!!

Jag följer med på Charleys öppenklass spår och han får 1:a!!!
Woooop woooop!! Duktig hund!! :D
Det var jättekul att se honom jobba! Och speciellt i rutan som man ska släppa på honom i!!

Efter Charleys fina 1:a så är jag fortfarande sjukt besviken!
När domaren sen åker så gör vi ett litet test!! Efter det så är jag inte lika besviken längre!
Jag tyckte det var lite plåster på såren, men Janne tyckte det var ett stort bandage :D :D hahaha!!

Så nu har jag smält allt detta och nästa gång får det bli en annan domare :P

Imorgon blir det att hänga på klubben hela dagen!!

Väsby har lydnadstävling och jag ska vara skrivare! Lite nervös men det ska bli sjukt kul! :D

Hej svejs!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0