Bph och viltträning!

Hej hej!

Helgens träning blev inte alls som jag tänkt mig :)

Monica frågade om jag ville följa med och kolla på bph, klart jag ville det!
Allt sånt där är så intressant!!
Det var jättekul att se hundarna olika reaktioner och jag blir sååå sugen på att testa Atlas :)
Han gjorde ju MH när han var lite över ett år men det här skulle vara så kul att testa nu, fyra år gammal och lite livserfarenhet! :) hihi

Efter bph:t så åkte vi en liten bit från klubben i Märsta-Sigtuna och tränade lite vilt!
Birgitta hade med sig en gigantisk hare som alla hundar skulle få prova!

Vi hade sex hundar att köra och vi la upp två markeringar mot ena sidan av vägen och Janne (Monicas man) la ut ett sök till oss på andra sidan :)
Alla hundar var jätteduktiga!

Atlas fick två enkelmarkeringar på and och duva! Hämtade båda jättefint men lämnade tyvärr inte i hand!
Ville inte tragla med honom för mycket heller! Får ta det vid sidan om så som jag fick göra med dummiesarna för ett år sen!

Söket gick fin fint! Fin fart ut!
Han fick hämta in fyra olika vilt, ibland kom han in tom men då skickade jag honom bara igen och jag tycker han hade en fin fart ut för det mesta! Det är så kul att han verkligen förstår vad sök betyder nu! :)
Och att han verkar tycka det är så kul!

Sen fick alla testa haren!
Charley var väl den som tvekade minst men vi fick alla hundar att greppa den och lyfta en bit!!
Atlas peppade jag med min fina stämma (not)!
Haha jag bad alla hålla för öronen!
När Atlas stod vid haren så skrek jag och sprang bakom bilarna långt bort på grusvägen... Då kommer han i full fart med en stor tung hare och springer förbi mig typ 10 meter!! Haha!

Tyvärr fick vi ingen bild på det!

Jätterolig träningsdag blev det iallafall och jag är så stolt över min lilla prins <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0