KM vinnare i tävlingslydnad!!

Hej!!

Idag var det KM på klubben i agility, rally och tävlingslydnad!
Jag och Atlas var anmälda till rally och lydnad.
Rally startade vi först och det fick åt helvete. :P Atlas gjorde fel och jag gjorde fel så vi slutade på 59 poäng och så dåligt har vi aldrig haft på rally.
Men men.. Jag har heller inte tränat sen hans sista tävling för nästan ett år sen så.. :)

Sen var det dags för lydnaden. Värmde upp honom med bollen precis innan och så pep han till. Vet inte om jag råkade trampa på honom eller om det var nåt annat men jag började kolla om han var halt eller nåt. Funderade faktiskt på om vi skulle stryka oss men beslutade för att köra iallafall.

Gick in på plan och han har sån fin attityd!
Linförigheten går kanon och vi får en tia!
Ser Helene som var skrivare för dagen med ett stort leende på läpparna!

Så jäkla fin och duktig Atlas!

Inkallningen går bra och vi få en nia! Läggandet är lite segt men snabbt för Atlas och vi får en nia, apporteringen får vi en åtta på och hoppet en tia!
56/60 och vinst!!! Så jäkla galet! Någonting jag absolut inte räknat med!

Saken blir inte sämre när min träningsgrupp är precis lika glada som jag! Har den bästa och finaste träningsgruppen! :)

Bästa och finaste Atlas! Att han fått sån fin attityd och fina vänstersvängar trodde jag aldrig! ;) plutten!! ❤❤

Vi fick gå hem med ett stort leende på läpparna, en pokal, en stor rosett och ett gristryne!

Ikväll blir det lugn och ro för Atlas med massage och imorgon ska han få ta ett appell spår sen vila.

Fina bubben! ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0