Peppar peppar

Det går mycket bra nu... Om jag vågar skriva det?!
Jag bli så jäkla rädd att det ska hoppa upp och hugga mig i arslet!!

Igår gick allt ganska bra.. Inte så lätt och få honom att kissa alla ggr..
Men igår hände det en liten olycka.. Jag och mamma hade precis varit ute med honom men ingenting.. Kommer inte och han få gå in i hagen.. Typ tio minuter senare sitter han och vägrar lägga sig och då ser jag att hela täcket och filten var tyngsura.. Han hade kissat ner allt.. Och det luktade en del..
Shit, läcker han eller blev det vara för mycket.. Det blev nog vara för mycket.. Bort med alla nerkissade grejer och dit med nya fräscha och han tokdäckar.. Typ sover i tre timmar med lite vakna stunder bara. Hur skönt?! Jätte!! Men kunde ändå inte sitta och slappna av utan var tvungen att titta på honom hela tiden..
Jag funderar på om det så att allt det där kissat behövde ut? Även fast han har kissat länge och så så har det ju ändå varit så få ggr per dag..
Kvällen gick toppen och det ända som stör honom nu är plåstret som killar lite på sidan så han sätter sig upp då och då när han vilar..

Ute är han pigg och svansen är högt upp.. Han nosar och vädrar och jag måste vara fokuserad på honom hela tiden för han vill rulla, göra skutt och gärna hitta en kotte eller nåt..

Inatt var vi inte ute en ända gång.. Vid sex gick vi ut och då bajsade han.. Sen somnade vi om till åtta..
Nu får han en halv morfintablett var åttonde timme.. Plåstret håller i tre dagar och det är idag så jag hoppas en halv kommer att räcka..
Jag vill ju inte höra skriket igen men någon gång måste man ju få ner smärtlindringen för att kolla om han blir bättre men jag fasar för det.. :/

Imorgon ska vi till veterinären.. Kl 13.. Hur ska jag få in honom i bilen? Man måste lyfta jämt så att ryggraden inte böjs..
Jag ska be min pappa hjälpa mig att ta ut buren iallafall så det inte blir så trångt..
Har kollat lite på internet idag.. Måste beställa en ramp..
Om nu allt går som det ska och han ska börja med rehab så kommer det bli några åkturer och då måste jag kunna få in honom i bilen själv..


Atlas äter färskfoder med vatten i för han vill inte dricka.. Och det gör han med nöje! Han få komma ut och sträcka på sig i bland och får en köttbulle eller två i köket.. Och det bara lyser ut ögonen på honom!! :)
Riskgrynsgröt är också en favorit!

Pappa kom hem idag och det blev massa pussar.. :)

Åh jag håller tummarna!! Älskar att se att lilla Atlas börjar bli sig själv :)
Peppar peppar....


Kommentarer
Postat av: jenny

2013-02-10 @ 14:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0