Apporteringsträning i Uppsala!

Hej hej!
 
Igår åkte jag till Anna-Karin och Bella i Uppsala!
 
Vi skulle åkt dit till 12 men min bror och hans tjej kom upp kl sex och behövde skjuss till Arlanda för dom skulle åka på en weekendresa till Prag. Så Anna-Karin sa att jag kunde komma direkt!
Jag och Atlas kom runt halv åtta redan!
Vi käkade frukost framför tv:n och satt pratade massor och gick egenom hur vi skulle lägga upp träningen. :)
Hur mysigt som helst!!!
 
Vid tio hoppade vi in i bilen och åkte iväg.
 
Vi hade med oss fem änder och två små kaniner som Anna-Karin fixat.
 
Atlas fick börja. Två enkelmarkeringar med skott.
Vad har hänt med min hund? Han tvekade inte på att ta anden. Han brukar annars stå och nosa ett tag, kolla lite.. fundera på hur han ska ta den.. Inte i evigheter som det kan kännas så men en liten stund iallafall.
Han tog den, fint grep och kom in och ville lämna i hand!
Jahopp, poletten har trillat ner! (hoppas det håller i sig ;))
Jag och Anna-Karin tog med oss gummisnodd för vi ville vara beredda på att lägga undan halsen och vingarna om han skulle slarva i sina grepp men den behövdes inte. :)  hihi
 
Sen gick vi vidare och Anna-Karin la ut ett sök med alla fem änder.. Atlas fick titta på för att få lite dragning ut. Det var ju så länge sen vi körde. Han fick hämta in tre änder och samma där.. Fin fart, fint grepp och in i hand!
Saaaay whaaat! ;) hihihi
 
Sen presenterade vi lilla söta ninisen för honom och ooooj vad den var fin!
Anna-Karin gjorde den så spännande och Atlas tyckte det var så kul! När den blev lite för snöig så släppte han den gärna innan han hunnit komma in.. Jag har märkt att han är så känslig när det gäller sånt.. Han gör exakt samma sak när det är sand på dummies.
Men jag vart så sjukt nöjd med mina lilla prins!! :D
 
Vi gick tillbaka till bilen och bytte hund!
Bellas tur!
Samma upplägg!
Hon är så jäkla duktig, hon ville inte ens ta vilt för tre månader sen!
Nu typ ser det ut som hon ska svälja fågeln.. :P
Hon ville inte lämna i hand riktigt än. Precis som Atlas för några månader sen.. Lägger gärna ner en meter innan..
Men det bevisade hon bara senare under dagen att hon tänker sluta med! :D hihi
 
Upp till söket och jäklar vilken fart! Lika taggad varje skick, jo jag tackar!
Bella hämtade in alla fem änder!
Sen blev det lite kanin och den är ju såååå fin!
Inge tvek där inte! :)
 
Sen blev det fikapaus med varm choklad och smörgås.. Mysipys!
 
Sen gick vi upp igen. La ut alla fem änder och båda kaninerna!
Även denna gång fick dom sitta och kolla när vi la ut allt.. Fin stadga på båda måste jag säga :)
 
Vi skickade Atlas först och full fart ut och in kommer han med den första kaninen! Bella skickas och hittar fort en and. Sen körde vi båda samtidigt! :)
Atlas har ett litet problem! Han tror att han är lika duktig när Bella har hittat en and och vänder och vill också få belöning även fast han inte har nåt i munnen :P hihi
ut igen bara och han kom in med en and, ut med bella och hon hittade kaninen!
Bella skickas igen och kommer men en and.. Sen skickar jag Atlas och säger att detta får bli den sista för honom och då säger Anna-Karin att det är den sista ute! hihi oj! Vad fort det gick!
haha och Atlas hittar den och kommer in!
Det gick verkligen fort och hundarna hade sån sjukt fin attityd genom alla moment. Och vi också för den delen. ;) hihi
 
Nä, måste jag säga att jag och Anna-Karin är nöjda?!
 
Vi vart så sjukt glada båda två!!! Vilken utveckling! :)
 
Inte nog med det, vi skulle ta några fina kort på Bellis när hon apporterade and borta vid bilen.. Och då vill hon lämna i hand! Så det blev ett superavslut på denna träningsdag! :D
 
Sen åkte vi tillbaka och bara satt och snacka och kolla internet och youtube tills jag var tvungen att åka hem. TOPPENDAG!!!!! :D
 
Tack snälla Anna-Karin och Bella för igår!
Detta måste vi göra om snart igen!
Och tack för kaninen som jag fick ta med mig hem :)
 
Bye bye!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle vara kul att följa med och titta någon gång! :)

2013-01-27 @ 12:31:38
Postat av: Syrran

Skulle vara kul att följa med och titta någon gång! :)

2013-01-27 @ 12:31:45
Postat av: Anna-Karin Ericsson

Vi tackar lika mycket för alla skratt, ert trevliga sällskap och positiva attityd!!!
Kram

2013-01-27 @ 21:28:54
URL: http://fagelsjonsfjallfina.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0