Apporteringsträning!

Halloj!

I lördag så var jag och Atlas och träffade Monica och hennes grabbar och tog en lång och kall promenad! :)
Det var superväder och våra killar går så bra ihop!
Jag märker på Atlas att han blir så glad och busig när han får springa med andra hundar.. Sen har han lite svårt att läsa dom men han verkar vilja då mycket och blir bättre och bättre tycker jag :P

Jag längtar så tills jag har en till liten tollare.. Dom har ju sån nytta av varandra och jag tror Atlas kommer att älska det! :) hihi

I söndags var det apporteringsträning och jag är riktigt nöjd!
Atlas har inte hört en visselpipa, sett en dummies eller känt viltlukt sen i slutet av oktober och jag beslutande mig faktiskt för att han skulle få köra på dummiesar och att viltlukten fick bli en enorm störning! Och störning blev det!!
Men jag känner att jag kan ställa lite mera krav när vi kör med dummiesar så det fick bli så..
Men det sista vi gjorde var att han fick ta två fåglar och jag tänkte att jag struntar i att han ska lämna i han utan han får varsågod och köttbullar när han har den finaste farten in, och vad händer?
Klart han håller hela vägen in :P
Måste träna lite på hans grepp.. Han tar gärna runt halsen :/

Men jag gillar hans attityd nu..
Samma i lydnaden.. :)
Hihi lilla bubben ;)

Nu får vi bara hålla tummar, tassar och tår att han kan få en liten syster till sommaren!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0