Träning!

Hej hopp! 

Träningen med Lusen är i full gång.

För ett tag sen så träffade jag Lovas två syskon med ägare och Lovas pappa :)
Vi tränade lite lydnad och sen hade Ammie tagit med sig en and som Lova och Loke skulle testa. Vi satte på en strumpbyxa för säkerhets skull ;)

Båda var jätteduktiga :) 

I söndags så var det dags för heldag med Anne Dahlin! Vi var 6 tjejer som åkte med våra hundarna! Shit vilken duktig instruktör! Helt i min smak! 
Lärde mig supermycket så nu ska jag kedja med Atlas och träna pallen med lova!!
Vi fick läxa till januari då 6 från vår träningsgrupp ska gå lydnadskurs på 7 tillfällen! Kursen inriktar sig till dom som har sikte på elit eller sm! Jajemän! ;) 

Lova har börjat bli riktigt duktig på fjärrdirigeringen och har lärt sig de olika kommandona. Hon gör ett jättefin uppsättande från liggpositionen. 
Vi har valt att använda kommandot "däck" när hon ska lägga sig från stående position så vi har börjat med läggande under gång också :) 

Lova har även fått gå sitt första viltspår och smakat på klöven! Mycket kul tyckte damen och vi har ett litet mål, får se om vi kan fullfölja det ;)

Nu på lördag så ska jag på privatträning i jakten så vi kan börja lite smått med sånt också. Lydnaden har fått så himlans mycket uppmärksamhet men det är ju sååå kul :) 

Längtar till på lördag iallafall och hoppas på lite läxor där också :) 


I januari så ska jag och Lova åka ner till Göteborg och bo hos Hanna och helmer :) vi ska ställa på My dog mässan och åka till ullared!!! Åh som jag ser fram emot det!!! :D ska bli så sjukt kul! :) 

Bye bye! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0