Kennelträff och debut i apellspår

Hej hej!

Förra helgen bar det ner till Östergötland igen. :)
Åkte först och hälsade på Anders, Ida och Gösta och kikade in nya huset och åt lunch. Mys!!
Sen åkte jag till Finspång och checkade in i stugan som var boende under helgen. 
Superrolig och intressant helg! Vi lärde oss massor och Lova kan redan nu sitta med dummien och jag har börjat ta lite i den också och här om dagen så höll hon kvar! Duktig tjej! :)

Lova och hennes mamma och pappa :)

Foto: Anna Fredriksson 


I går stod klockan på halv sex och jag och Atlas skulle starta appellspår för första gången. 
Jag var ganska nervös på morgonen och det var mest för spåret. Klarar vi inte det så kommer vi inte vidare.. 
Vi drar nr 1 och är först ut. Atlas tar sitt spår jättefint och markerar första pinnen. Tar vinkeln fint men missar mittpinnen. Men han går i spåret för jag ser pinnen och kan böja mig och plocka upp den. Sen kommer vi till andra vinkeln och det strular till sig. Han drar ut i nåt högt gräs och kör på och sen ser jag att vi gått över slutpinnen :/ så då var det kört. Jag såg pinnen och lät Atlas leta upp den så han kunde få monsterbelöning! 
Sen tänkte jag skita i lydnaden men domarna tyckte jag skulle köra ändå. Gick sådär. Atlas kändes jättetrött. Så det vi ska träna på till nästa gång är att spåra och träna lydnad samma dag! :)
Jessica och Quick startade samma dag och Quick gick som en jäkla klocka i spåret! Fan vad snyggt det var! Jessica kände inte riktigt igen honom i lydnaden men det blev andra placering och uppflytt!! Bästa Jessica och Quick! :) 
 
Idag var det upp tidigt igen. Var spårläggare på väsbys lägre spårtävling. Hunden som blev tilldelad mitt spår hittade inte spåret och bröt. Jättetrist! Men då föreslog domarna att jag skulle plocka ut Atlas och testa med honom. Sa då att han klarade inte appellen men dom tyckte jag skulle köra men släppa på honom en bit in där hunden innan inte gått. Sagt och gjort. Selade på och ut med linan och Atlas drar iväg i ett behagligt tempo.
Tappar bort mig och litar inte riktigt på Atlas för jag hade lagt spåret och jag trodde det skulle vinklad upp på ett ställe men Atlas drog tillbaka och markerar en pinne!! Gaaah! Duktig hund!! Set slutar med att han tar in 7 av 8 pinnar och går exakt där jag gått!! Han blev gladare och gladare för varje pinne han hitta så han började tom ta upp dom :) åh bästa atlasen ❤
Spåret igår glömdes fort kan jag säga ;) 
Sen åkte jag direkt till klubben och var funktionär på agilitytävlingen. 
Sen var det bara hem och byta om och åka till stallet för en mystur med Jakob. Finaste hästen ❤
Vi red in i villastan och hälsade på :) 

I veckan blir det inte så mycket hundträning. atlas ska få vila lite också. Godnatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0